<center>ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ                        ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ</center>                                                                                                                                                                                                                                       <center>ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ                        ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ</center>

                   

Основні показники роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області за 1 півріччя 2020 року

Основні показники роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в Київській області за 1 півріччя 2020  року

Головною метою діяльності управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Головне управління, Управління) є реалізація державної політики за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері, ринкового та метрологічного наглядів, у галузі попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення.

Профілактика і попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів – одне з головних напрямків роботи Управління. Управлінням здійснювався контроль по забезпеченню гарантованого державою права на задоволення основних життєвих потреб споживачів – права на якісні товари та послуги, житло, права на інформацію, відшкодування збитків та інше.

За І півріччя 2020 року, фахівцями Управління перевірено діяльність 115 суб’єктів господарської діяльності, з них 7 в ході проведення планових заходів державного нагляду (контролю) та 108 в ході проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за зверненнями фізичних осіб про порушення їх прав. 

За результатами проведених заходів державного нагляду (контролю) фахівцями Управління виявлені наступні порушення вимог Закону України      « Про захист прав споживачів» (далі – Закон):

  • відмова споживачу у реалізації його прав, установлених частиною першої статті 8, частиною третьою статті 10 Закону;
  • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
  • створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів;
  •  невиконання або несвоєчасного виконання припису про усунення порушень прав споживачів;
  •  продаж (реалізація) товарів строк придатності яких минув;
  •  порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання робіт, надання послуг;
  •  обмеження або відмова споживачу в реалізації прав, установлених частиною другою статті 17 Закону.

  За результатами проведених перевірок фахівцями Управління перевірено товарів та послуг щодо їх якості та відповідності вимогам законодавства на загальну суму 3337,7 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 293,8 тис. грн, з них:

  • непродовольчих товарів перевірено на суму 3253,7 тис. грн, забраковано на суму 209,8 тис. грн;
  • послуг перевірено на суму 205, 7 тис. грн, забраковано на суму 84 тис. грн.

До адміністративної відповідальності притягнуто 29 відповідальних осіб із застосуванням адміністративних штрафів на суму – 4,5 тис. грн. До 26 суб’єктів підприємницької діяльності застосовані штрафні санкції згідно зі статтею 23 Закону на загальну суму 740,1 тис. грн.

Активність споживачів у захисті своїх прав постійно зростає. Як одному з пріоритетних напрямків діяльності, фахівцями Управління приділяється постійна і неослабна увага роботі зі зверненнями громадян та вживаються заходи щодо підвищення рівня організаційної роботи зі зверненнями.

Так у 1 півріччі 2020 року до Управління  надійшло 405 звернень споживачів, що на 100 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року.

Загалом, завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян – споживачів, спеціалістами Управлінням повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на загальну суму 179,1 тис. грн.

Надзвичайно багато гострих і невирішених проблем у сфері житлово-комунального господарства, про що свідчить і велика кількість скарг про порушення прав споживачів при наданні послуг з тепло-, водо-, енерго- та газопостачання, водовідведення, утримання житлового фонду та прилеглих територій. Споживачі скаржаться на  порушення  строків ліквідації виявлених та заявлених  несправностей елементів житлових будинків, порушення порядку нарахування вартості послуг, порядку технічного обслуговування та  ремонту, порядку  утримання  житлових будинків, тощо.

На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

У сфері реклами фахівцями Управління за І півріччя 2020 року досліджено 618 рекламоносіїв, з них: у сфері зовнішньої реклами – 310, у сфері внутрішньої реклами – 95, на радіо – 10, в друкованих ЗМІ – 173 та на транспорті – 30.

В ході проведення контролю за дотриманням законодавства у сфері реклами фахівцями Головного управління виявлено 10 випадків розповсюдження реклами лікарських засобів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з ознаками порушення вимог статті 21 Закону України «Про рекламу». У І півріччі 2020 року по вищевказаному виду порушень Головним управлінням винесено 8 рішень про накладення штрафу за порушення законодавства у сфері реклами на суму 15,6 тис. грн.

Крім того, за зазначений період Головним управлінням розглядалися справи про порушення розповсюджувачами реклами вимог частини першої статті 16 Закону України «Про рекламу» (розміщення зовнішньої реклами без відповідного на те дозволу місцевого органу самоврядування) за поданнями місцевих органів самоврядування Київщини. По даному виду порушень прийнято 30 рішень про порушення законодавства про рекламу.

За результатами розгляду справ про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на території Київської області за даний період прийнято 64 рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 160,8 тис. грн.

З метою вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам, а також перевірки додержання суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», технічних регламентів та інших нормативно-правових актів у сфері метрології та метрологічної діяльності, протягом першого півріччя 2020 року управлінням захисту споживачів здійснювались заходи державного ринкового та метрологічного нагляду.

Загалом, протягом  І півріччя 2020 року проведено 28 перевірок у сферах державного ринкового та метрологічного наглядів. В ході перевірок досліджено відповідність понад 1700 одиниць нехарчової продукції вимогам технічних регламентів.

За результатами перевірок щодо продукції, яка не відповідає встановленим вимогам прийнято понад 30 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів. За порушення законодавства у визначених сферах, до суб’єктів господарювання застосовано штрафні санкції на загальну суму
163,4 тис. грн.

З метою підвищення ефективності роботи під час здійснення  заходів ринкового нагляду, протягом зазначеного періоду Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області проводилися перевірки характеристик продукції з відбором зразків для проведення їх експертизи (випробування). Аналіз проведених експертиз засвідчив, що понад 80% відібраної в межах ринкового нагляду нехарчової продукції не відповідає вимогам безпечності.

Незважаючи на значний обсяг проведеної роботи на споживчому ринку області ще залишається багато проблем. Тому, робота Управління спрямована на подолання негативних тенденцій на споживчому ринку, здійснення ефективного контролю за якістю і безпекою продукції та усіх видів послуг і робіт, забезпечення пріоритетності інтересів споживачів перед виробниками, представниками торгівлі та послуг, створення сприятливого соціального клімату, для поліпшення морально-психологічної ситуації на території Київської області.

 

всi новини ?